Łódzki samorząd przedstawił plan remontu dróg do końca tego roku. Obejmuje on zarówno ważne arterie komunikacyjne, jak i szereg mniejszych ulic o znaczeniu wewnątrzdzielnicowym. Toczą się także istotne inwestycje tramwajowe.
Łódzki samorząd kontynuuje proces remontu dróg. Poznaliśmy plany w tym zakresie dotyczące inwestycji, które mają być realizowane do końca tego roku. W północnej dzielnicy Bałuty przebudowy i remonty obejmą dwupasmową Julianowską, a także ważne ciągi prowadzące do centrum: Lutomierska – Wielkopolska, Drewnowska, Franciszkańska oraz Źródłowa – Północna. Listę uzupełniają lokalne ulice Biegańskiego, Gandhiego, Górnicza, Kniaziewicza, Marysińska, Młynarska, Organizacji WiN, Rybna, Bazarowa, Stefana, Szklana, Szparagowa i Wersalska.
Remonty we wszystkich dzielnicach
Na przeciwległym obszarze miasta, w dzielnicy Górna, najważniejsze ulice przewidziane do przebudowy to stanowiąca południowy wylot z Łodzi Pabianicka i mająca duże znaczenie w ruchu międzydzielnicowym Rzgowska. Poza tym inwestycje obejmą Ciołkowskiego, Dachową, Dubois, Kolumny, Milionową, Rolniczą, Różyckiego oraz Siedlecką. Na Polesiu kluczowe zadania to remonty Bratysławskiej i Karolewskiej, Maratońskiej, Wróblewskiego i Żeromskiego. Plan zakłada także prace na Biegunowej, Łuczniczej, Praussa, Radwańskiej, Rąbieńskiej, Srebrzyńskiej, Więckowskiego i Wioślarskiej.
W najmniejszej dzielnicy śródmiejskiej roboty mają toczyć się na dwóch ulicach prowadzących w rejon dworca Łódź Fabryczna: Uniwersyteckiej i Polskiej Organizacji Wojskowej. Listę uzupełnia ul. Krzywickiego. Na Widzewie założono zaś inwestycje na Brzezińskiej (wyjazd z miasta w kierunku A1), Przędzalnianej (istotna ulica blisko ścisłego centrum), a ponadto na Dworcowej (przy stacji kolejowej), Koniakowskiej, Łęczyckiej, Ozorkowskiej, Puszkina, Transmisyjnej, Tymienieckiego i Zakładowej.
Miasto chce walczyć z dziurami w nawierzchni
– Mamy zarówno projekty strategiczne, jak i liczne remonty dróg, ponieważ po realizacji dużych projektów z dofinansowaniem czy rewitalizacji stawiamy na poprawę jakości ulic osiedlowych – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. – Chcemy, aby łodzianie zapomnieli o dziurawych ulicach – zapewnia. Dodaje, że trwają też duże inwestycje obejmujące infrastrukturę tramwajową.
Kluczowa ma być tu przebudowa trasy prowadzącej do pętli Dąbrowa-Niższa. Pozostaje ona nieczynna od 2018 r. – Planujemy też kolejne trasy tramwajowe do modernizacji w kolejnych latach – usłyszeliśmy w ZDiT.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.